
Men Facebook er meget andet: For mange virksomheder er deres
facebook-side en nøgle-kanal i kommunikation med omverdenen – i sammenspil med
deres hjemmeside. På facebook laver virksomhederne indhold – med kunderne som
bidragydere og medspillere – selvom de jo i sagens natur også engang i mellem
er modspillere.
Region Midtjylland driver selv sin hjemmeside, men da man
arbejder bevidst med kommunikationsstrategien og gerne vil ramme bredest muligt
har regionen naturligvis også sin egen profil på Facebook.
Når man kigger på regionens forside er profilbilledet en
redningshelikopter i solnedgangen. Et godt valg, da en af de ting regionen har
markeret sig på i offentligheden er driften af redningshelikopteren.

Næste opslag denne dag er en film af træningsøvelser til
skulderleddet og derefter følger diverse opslag med aktuelt nyhedsindhold, hvor
det nyeste er 5 timer gammelt og de ældre opslag kommer som perler på en snor.

Facebook er en væsentlig brik i regionens kommunikationspuslespil, og anvendes målrettet af regionen til f.eks. informationskampagner, som denne om børns feber.
Facebook er et medie, som kan dele vandene. Det elskes af mange og afskys også af adskillige, men ovenstående er dog et eksempel på, at det ikke kun anvendes til at vise film af nuttede kattekillinger, men at det også kan bruges til noget fornuftigt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar