onsdag den 29. november 2017

Intranet i Region Midtjylland

Du ved nok allerede, at vi har et intranet i Region Midtjylland, der udelukkede gælder internt for vores organisation. Det er det, du kommer ind på, når du åbner din browser.

Men får du brugt intranettet til hverdag? Og ved du egentlig, hvad du kan bruge det til?

– Måske ikke helt, og derfor fortæller dette blogindlæg kort om lige netop det.  

Intranettet fungerer som et sted, hvor vi internt kan dele informationer, dokumenter og tjenester på tværs af hele vores organisation eller afdeling. Det er altså et sted, som er med til at samle vores ellers geografisk spredte organisation og kontorerne i afdelingen.

Vidste du, at du på intranettet også har din helt egen side? Her kan du lave genveje, benytte abonnementsfunktioner, med mere. Denne "Min side" kommer der snart meget mere om.

På domænet www.intranet.rm.dk, finder du det overordnede Koncern-intranet. Herunder kan du også finde flere forskellige intranet, som gælder internt for de forskellige afdelinger, stabe, driftsfunktioner, fællesfunktioner og hospitalsenheder. Derfor har vi i Regionssekretariatet også vores eget intranet www.sekretariatet.intra.rm.dk. Læs mere om de to intranet herunder.

   
Koncern-intranet
Dette er indgangen til Region Midtjyllands interne digitale fællesskab på tværs af hele organi-sationen. Her kan du finde interne nyheder, aktuelle informationer og få overblik over, hvad der sker i mediebilledet. Det er også her, du blandt andet kan finde vej til billedarkiv, support og skabeloner, ligesom du også kan tilgå Plan2Learn og Feriefonden.

Derudover kan du finde informationer om/fra Direktionen og alle de administrative mødefora. Og så kan du læse om de mange forskellige afdelinger i Regionshusene.

På Koncern-intranettet finder du altså oplysninger om og redskaber til arbejdsforhold, der vedrører alt lige fra personale og it til indkøb, økonomi og kommunikation med mere.

Regionssekretariatets intranet – snart med digital virksomhedsplan
På samme måde som Koncern-intranettet er Regionssekretariatets intranet et internt digitalt fællesskab. Det gælder dog kun for afdelingens fire kontorer.

Her kan du blandt andet finde informationer om interne arbejdsgange, it-udstyr, befordring, kageordning, EAN-numre, eller hvad du gør, hvis du bliver syg, og meget mere. Ellers kan du læse om afdelingens mission, vision og værdier, ligesom du kan finde oplysninger om de medarbejdere og opgaver, der er i kontorene.

Som noget nyt skal vi ikke længere lave en årlig virksomhedsplan til print. Vi skal i stedet bruge Regionssekretariatets intranet til løbende at gøre status på og fortælle om vores arbejdsopgaver og (forbedrings)projekter. På den måde får vi skabt en mere dynamisk tilgang til at videndele på tværs og få større indsigt i kontorerne i afdelingen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar